Εργασία : Οι διατροφικές συνήθειες των εφήβων

Μια εργασία που αξίζει την προσοχή σας!
Διαβάστε την εργασία "Οι Διατροφικές συνήθειες των εφήβων" που πραγματοποίησε η  Α ΄ Γυμνασίου στα πλαίσια Προγράμματος Αγωγής Υγείας υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών  Ευθυμίου Μαρίνα-Σταυρούλα και Χρονοπούλου Διαμάντω.

 

Κατεβάστε την εργασία εδώ

 

Επίσκεψη του Υπευθύνου ΕΚΑΒ Ικαρίας Ράμμου Ηλία

Ο υπεύθυνος του ΕΚΑΒ Ικαρίας Ράμμος Ηλίας πραγματοποίησε δύο ενημερωτικές επισκέψεις στο Γυμνάσιο Ευδήλου (30/3/15 και 12/5/15) πάνω στην παροχή πρώτων βοηθειών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας Α' Γυμνασίου μετά από πρόσκληση της εκπαιδευτικού Μινοπούλου Δέσποινας.

Περισσότερα...

Πανελλήνιος λογοτεχνικός διαγωνισμός "Γρηγόρης Πεντζίκης"

Το σχολείο μας πήρε μέρος στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης ??Γρηγόρης Πεντζίκης?? 2014-15  υπό την εποπτεία της φιλολόγου Ευθυμίου Μαρίνας με δύο κείμενα των μαθητριών Τσίγκου Άννας και Χάντε Βασιλικής.

Ακολουθούν τα δύο κείμενα

Ματωμένα Χείλη - Τσίγκου Άννα

Ονειρική φωνή - Χάντε Βασιλική

Ενημέρωση σχετικά με το νέο λύκειο και τις νέες κατευθύνσεις στην αγορά εργασίας από το ΚΕΣΥΠ Σάμου

  Στις 17/12/2014 πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Ευδήλου ενημέρωση σχετικά με το νέο Λύκειο και με τις νέες κατευθύνσεις στην αγορά εργασίας (στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού) από τους υπεύθυνους του ΚΕΣΥΠ Σάμου Αραμπατζή Βασιλική και Τάτση Βασίλειο. Οι μαθητές παρακολούθησαν με έντονο ενδιαφέρον την παρουσίαση κάνοντας συχνές ερωτήσεις σχετικά με τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο νέο Λύκειο και με τα προσόντα που απαιτεί η σύγχρονη αγορά εργασίας. Η σύγχρονη παρουσίαση (μέσω PPT) κρίνεται ως απόλυτα επιτυχημένη.

Περισσότερα...

Η ποιήτρια Σταματούλα Πορή-Τσιαντή στο σχολείο μας

 

 

Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014 επισκέφθηκε το σχολείο μας η γνωστή συντοπίτισσά μας και ποιήτρια κ. Σταματούλα Πορή-Τσιαντή, μετά από πρόσκληση του Διευθυντή μας κ. Ζαχαρία Λιγνού, στο πλαίσιο της προώθησης της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας των μαθητών και της σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία. Η κ. Πορή-Τσιαντή παρουσίασε το ποίημά της «Δελτίο Ειδήσεων» στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, παρέχοντας τη δυνατότητα εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας με ερεθίσματα και νέες εμπειρίες.

 

Το ποίημα, που κινείται στο χώρο του υπερρεαλισμού με ελευθερία στίχου, τολμηρή φαντασία, εντυπωσιακές μεταφορές, ονειρικές εικόνες, αυτόματη γραφή, συνειρμική δίπλωση νοημάτων και ασύμβατη συνύπαρξη λέξεων, χαρτογραφεί τον εσωτερικό πόνο, την οδύνη, την αγωνία και το άγχος του σύγχρονου ανθρώπου μπροστά στον όλεθρο του πολέμου. Οι μαθητές παρακολούθησαν με προσοχή και ενδιαφέρον και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην ανάλυση του ποιήματος, που έγινε σε συνδιδασκαλία με τους φιλολόγους κ. Ζαχαρία Λιγνό και κ. Μαρία Χαδιάρη.

 

 

 

Δελτίο Ειδήσεων

 

Κάθε μέρα, μέσ? από την τηλεόραση ξεπετάγονται σκηνές

πολέμου,

και για λίγο βλέπουμε την κάνη που μας σημαδεύει

πάντα.

Ο αριθμός του ολέθρου στρατολογεί μηδενικά.

Πόσα δόντια μπηγμένα στο μήλο της γης;

Ούτε οι τάφοι δεν μετρούνται.

Βουλιάζω μες την πολυθρόνα μου, βουλιάζω στα έγκατα

της γης.

Η λάβα τρέχει μέσα μου και με τινάζει ψηλά.

Βλέπω την φωτιά στο μάτι του ήλιου.

Βλέπω έναν πλανήτη με τη λόγχη στο πλευρό

και το γενάκι του στο αίμα.

Το φεγγάρι σέρνει μες τα χαλάσματα τις πληγωμένες

σκιές.

Τ? άστρα κάνουν πορεία ειρήνης υπό την απειλή των

προβολέων.

Στα μέγαρα των διασκέψεων βλέπω χειραψίες και πλατιά

χαμόγελα σε κοφτερά μάτια.

Τελειώνει το δελτίο.

Χιλιάδες νεκροί, τραυματίες, σκελετωμένα παιδιά,

ακούω να λένε με μια φωνή:

«Κυρίες και κύριοι, καλή σας νύχτα».

 

 

Εντυπώσεις μαθητών

 

«Διαβάζοντας το ποίημα ?Δελτίο Ειδήσεων? μπορώ να πω ότι μας άγγιξε όλους. Ήταν δύο πολύ όμορφες και δημιουργικές ώρες. Ακούγοντάς το, ένιωθα προβληματισμό και αγωνία για το μέλλον. Έχει πολύ ζωντανές εικόνες που σε σοκάρουν. Ο τελευταίος στίχος με έκανε να νιώσω παγωνιά. Κι αυτό γιατί όλες οι παραπάνω εικόνες είναι σοκαριστικές και ο τελευταίος στίχος έχει μια ειρωνεία για τον πόνο των ανθρώπων».

 

«Το ποίημα ήταν πάρα πολύ ωραίο και πιστεύω ότι βάζει τον άνθρωπο που το διαβάζει σε σκέψεις για το μέλλον το δικό του και των παιδιών του?»

 

«Σ? αυτό το ποίημα εκφράζονται τόσα πολλά και έντονα συναισθήματα! Λάτρεψα αυτές τις εικόνες που συνδυάζουν στοιχεία από τον κόσμο μας και από το χώρο της φαντασίας! Μας βάζει σε σκέψεις για το τι συμβαίνει στον κόσμο? Όλη αυτή η καταστροφή, οι πόλεμοι? Ήταν μια υπέροχη, ξεχωριστή εμπειρία και θα ήθελα να την ξαναζήσω!»

 

«Ήταν μια διαφορετική εμπειρία να αναλύεις το ποίημα με τον ίδιο τον ποιητή! Με τον καθηγητή λέμε πώς νομίζουμε ότι ένιωθε ο ποιητής. Ενώ με το να έχεις τον ίδιο τον ποιητή εδώ, έχεις μια άμεση σύνδεση με τα συναισθήματά του! Ξέρεις τι σκεφτόταν ο ποιητής, ποιο είναι το νόημα πίσω από κάθε εικόνα και το λόγο που το έγραψε αυτό!»

 

«Αυτό το ποίημα έχει έντονες εικόνες που μου προκαλούν πολλά συναισθήματα!»

 

«Με έκανε να δω τον κόσμο διαφορετικά! Όταν κάποιος το διαβάζει, του κινεί το ενδιαφέρον και θέλει να βοηθήσει, αν και πολλές φορές νιώθει ανίκανος να το κάνει?»

 

«Αυτό το ποίημα με ενθουσίασε, μου κίνησε το ενδιαφέρον! Παρ? όλες τις μεταφορές, είναι πολύ αληθινό το νόημά του!»

 

«Το ποίημα ήταν πολύ ωραίο! Μας έκανε να σκεφτούμε πολλά πράγματα για τον κόσμο! Είχε πολύ ωραίες ονειρικές εικόνες, που μας κάνουν να φανταστούμε και να καταλάβουμε το βαθύτερο νόημά του!»

 

Εντυπώσεις της ποιήτριας

 

«Απόφαση που τιμά τους καθηγητές του Γυμνασίου Ευδήλου είναι να καλούν μερικές φορές μέσα στο σχολικό έτος Ικαρίους λογοτέχνες στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Η αρχή έγινε από μένα. Το θεωρώ μεγάλη τιμή και τους ευχαριστώ για τη συγκινητική εμπειρία. Στο σχολείο που είχα φοιτήσει σαν μαθήτρια, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω το ποίημά μου ?Δελτίο ειδήσεων?, ένα αντιπολεμικό ποίημα με πανελλήνια διάκριση και καλή κριτική από τον μεγάλο μας ποιητή Γιάννη Ρίτσο. Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσοχή, μετά έγραψαν τις εντυπώσεις τους και μου τις έδωσαν. Είναι δώρο ζωής για μένα! Απ? ό,τι φάνηκε ήταν και για τους μαθητές πολύ ενδιαφέρον να αναλύουν το ποίημα ?με τον ποιητή και να έχουν άμεση σύνδεση με τα συναισθήματά του?, όπως χαρακτηριστικά έγραψαν. Έχουμε αξιόλογους λογοτέχνες στην Ικαρία. Εύχομαι να έχουν όλοι αυτή την εμπειρία κι ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλα σχολεία το παράδειγμα του Γυμνασίου Ευδήλου».

 

Ευχαριστώ.

 

Σταματούλα Πορή-Τσιαντή.

 

 

 

 

 

Η κ. Σταματούλα Πορή ? Τσιαντή γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1957 στην Αθήνα και μεγάλωσε στις Ράχες Ικαρίας, όπου έμεινε ως την αποφοίτησή της από το εξατάξιο Γυμνάσιο Ευδήλου. Αργότερα εγκαταστάθηκε μόνιμα στο νησί όπου ζει μέχρι σήμερα με την οικογένειά της, λειτουργώντας δικό της εστιατόριο, το «Καλυψώ», στο Φύτεμα Ευδήλου Ικαρίας. Γράφει ποιήματα από την ηλικία των εννέα χρόνων και έχει δημοσιεύσει σε εφημερίδες και περιοδικά, τοπικά και πανελλήνιας κυκλοφορίας. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή «Απλωμένα στο Σορόκο» (2002) και τα βιβλία «Το γέλιο της ζωής μας» και «Το φυσώ και δεν κρυώνει» (2012) με εύθυμες αληθινές ιστορίες από την Ικαρία και τα γύρω νησιά.

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γυμνασιο Ευδήλου
Εύδηλος, Ικαρία
Τ.Κ. 83302
Τηλ: 2275031239
email: mail@gym-efdil.sam.sch.gr